ПАМЯТКА
«Развіццёвае прадметнае асяроддзе на летнім участку»
1. У летні перыяд асабліва важна стварыць на ўчастку такое развіваючае асяроддзе, якое садзейнічала б:
- паўнацэннаму аздараўленню дзяцей у спрыяльных кліматычных умовах;
- працягу працы па прывіцці дзецям звычкі да здаровага ладу жыцця;
- замацаванню ўменняў і ведаў у рамках пазнавальнага, эстэтычнага развіцця.
2. Прадметнае асяроддзе на тэрыторыі дашкольнай установы павінна ўключаць:
- участкі груп з ценявымі падстрэшкамі;
- спартовую пляцоўку;
- размечаную дарожку для заняткаў бегам;
- пляцоўку для гульняў па азнаямленні з правіламі дарожнага руху;
- кветкавыя клумбы, кветнікі, агарод.
3. На ўчастку кожнай групы неабходна прадугледзець:
- пляцоўку для сюжэтна-ролевых гульняў «Сям'я», «Транспарт», «Крама» і інш.;
- пляцоўку для гульняў з пяском;
- басейны для гульняў з вадой.
4. Праца ўлетку прадугледжвае ў асноўным індывідуальную працу з дзецьмі, таму на верандзе, у цені павінны быць сталы для самастойнай дзейнасці дзяцей:
- зносін дзяцей з кнігай;
- малявання;
- настольна-друкаваных гульняў;
- канструктыўных гульняў;
- арыгамі, аплікацыі, ручной працы, работы з прыродным матэрыялам.
5. Для вынасу на ўчастак неабходна падабраць гульнявую мэблю, прадугледзець месца для яе захоўвання ў памяшканні ДК. Трэба прыдумаць атрыбуты для сюжэтна-ролевых гульняў і вырабіць іх разам з дзецьмі. Для выноснага матэрыялу трэба падрыхтаваць спецыяльныя кошыкі, скрынкі або інш. Цацкі пасля прагулкі неабходна мыць.
6. Абсталяванне пляцоўкі для гульняў з пяском павінна ўключаць:
- пясочніцу з увільготненым пяском, сабраным у горку;
- саўкі, формачкі, вядзерачкі, плоскасцевыя цацкі (дома, дрэвы, чалавечкі, жывёлы, аб'ёмныя цацкі, машынкі і інш.).
7. Для гульняў з вадой можна выкарыстоўваць надзіманы басейн або тазікі, гумовыя цацкі, якія плаваюць цацкі, вырабы з паперы, непрыдатнага і прыроднага матэрыялу.
8. Выхавальнікі павінны прадугледзець зручныя сумкі для вынасу на ўчастак кніг, прыладдзя для ізадзейнасці, настольных гульняў.
9. Абавязкова выносіцца на ўчастак абсталяванне для спартыўных гульняў: кольцакіды, серсо, скакалкі, веласіпеды, самакаты, ракеткі для гульняў у бадмінтон і малы тэніс, сеткі для перакідвання праз іх мячоў, кольцы з сеткамі для кідання ў іх мячоў, мячы розных памераў і т. д.
10. Ствараючы якое развівае асяроддзе на ўчастках, неабходна ўважліва паставіцца да арганізацыі развіваючага прадметнага асяроддзя ў групах, тым больш што ўлетку групы ў асноўным змешаныя: прадметнае асяроддзе павінна адпавядаць веку дзяцей, быць паўнавартаснай, насычанай, абсталяванай якаснай мэбляй для гульняў, неабходным наборам гульняў і цацак. Кожны выхаванец павінен знайсці ў групе тое, што яго зацікавіць і будзе даступнае яго ўспрыманню.